دولت عشق
دولت عشق
سیاسی-اقتصادی -اجتماعی

به گزارش خبرنگار پارلماني نمايندگان ديروز در حالي جلسه علني خود را آغاز كردند كه زمزمه‌هاي برگزاري تجمعي از سوي دانشجويان و جوانان بسيجي در اعتراض به هتاكي‌هاي علي مطهري به سپاه و شخص رئيس جمهور موجب شده بود تا گرداگرد ساختمان مجلس در بهارستان را نيروي انتظامي تحت حفاظت قرار داده و مانع از برگزاري هرگونه تجمعي شود اما در داخل مجلس هم جلسه علني با نطق علي لاريجاني رئيس مجلس شروع شد كه با انتقاد تلویحی از اظهارات علی مطهری گفت: نمایندگان در بیان مطالب خود طوری عمل کنند که حرمت پاسداران عزیز در جامعه و ‌شأن و احترام مسئولان ‌قوای سه‌گانه حفظ شود و اگر انتقادی است، باید با متانت ادا شود. در راهروهاي مجلس هم جمعي از نمايندگان با نگارش و امضاي بيانيه‌اي، اين هتاكي‌ها را محكوم كردند كه البته اين بيانيه به صحن علني نرسيد اما تعداد زيادي از نمايندگان را با خود همراه كرد. همزمان در صحن نيز تحركاتي براي تذكر و اعتراض به رفتار هتاكانه علي مطهري انجام شد و هنگامي كه حميد رسايي نماينده تهران خواست تذكري در اين زمينه دهد، ميكروفونش از سوي باهنر كه رياست جلسه را برعهده داشت، قطع شد كه با فريادهاي اعتراض كوچك‌زاده، ديگر نماينده تهران مواجه شد.
حميد رسايي بار ديگر در پايان جلسه علني ديروز در تذكري با انتقاد از نطق اخیر علی مطهری در پارلمان و تأكيد بر اين كه با سكوت نمي‌توان از كنار این مسائل گذشت، گفت: آیا ما می‌توانیم هر نسبت ناروایی را از تریبون مجلس مطرح کنیم؟ آیا قانون به ما چنین اجازه‌ای را می‌دهد؟ در همین مجلس دست بلند شد به یکی از کارکنان دولت به هر دلیلی، اما آن آقا عصبانی شد و حرف‌های نامربوط زد و دستگاه قضایی با او کاری کرد که آن آقا مجبور شد در اینجا عذرخواهی کند و مجلس نیز عذرخواهی او را پذیرفت. رسایی ادامه داد: آیا نماینده‌ای که در نطق خود یک‌سری مطالب و الفاظ و ادعاهایی را در مورد رئیس جمهور به کار برده، لازم نیست عذرخواهی کند؟
نماینده مردم تهران با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس مجلس و برخی از اعضای هیأت رئیسه، گفت: ایشان بعد از یکی از جلسات مجلس که باعث اوقات تلخی شد، با جمعی از اعضای هیأت رئیسه و رئیس مجلس جلسه‌ای داشتند و فرمودند: «گاهی حوادثی پیش می‌آید که باید به خدا توکل کرد، مجلس به رئیس جمهور اهانت کرد البته مجلس می‌تواند سؤال کند، می‌تواند استیضاح کند اما مجلس حق ندارد به هیچ‌کس اهانت کند بخصوص رئیس جمهور، کدام مجالس به رؤسای جمهوری قبلی اهانت کردند، ظلم بود، کار بدی کردید، قوه مقننه و مجلس حق ندارد به هیچ کس اهانت کند، قوه مقننه و مجلس مظهر فضایل ملت هستند، همین مانده که فحاشی کنند، کتک بزنند، متحد شدند به صورت علنی در مقابل چشم مردم، خلاف اخلاق بود، ظلم بود، رذیلت بود، نگران شدم، بنده صریحاً از این عمل که در هنگام صحبت رئیس جمهور اتفاق افتاد، ناراحت شدم؛ باید علاج می‌شد، آقای لاریجانی برادر عزیز ما تقصیر کردید، باید متوقف می‌کردید، این چه کاری است که می‌کنی، یقیناً عده‌ای در مجلس ناراحت هستند، حتی اگر هم از رئیس جمهور ناراحت باشند حق دارند، آقای لاریجانی باید برخورد می‌کردند، اعتراض به رأی شما ندارم، حق شماست اما این برخورد صحیح نیست، برخورد با یک مقام دوجور است، اعتراض داری، مستدل صحبت کنید به دور از سخن دوم یک جور کینه‌ورزانه است.» ‌وی گفت: آیا باید برای این موضوع (سخنان ‌علی مطهری) به این شکل برخورد می‌شد؟ امروز عده‌ای آمدند مقابل مجلس و ما با خبر شدیم که نیروی انتظامی با آنها برخورد کرده، چون معترض بودند.
وي افزود: اگر مدعی العموم همان طور که در موارد دیگر برخورد کرد و با نویسندگان، مسئولان بخش سایت‌ها و مسئول سیاسی نشريه 9 دی که 6 روز او را به انفرادی بردند برخورد کرد، اگر مدعی‌العموم اینجا هم به وظیفه‌اش عمل می‌کرد، شأن مجلس حفظ می‌شد. رسایی گفت: این سؤالی است که افکار عمومی دارند. چرا مدعی‌العموم یک جاهایی حسگرهایش خیلی قوی است و زود عمل می‌کند و یک جاهایی فراموش می‌کند؟
نمی‌فهمم کجای نطق من اهانت و بی‌ادبی بود؟
اما بار ديگر ديروز تريبون براي علي مطهري باز شد تا به دفاع از خود در برابر كساني كه به هتاكي‌هاي او اعتراض داشتند، بپردازد. او گفت كه هيچ يك از انتقادها را نمي‌پذيرد و تأكيد كرد: ‌بنده نمی‌فهم که کجای سخنان من اهانت و بی‌ادبی بود! مطهري البته در دفاع ازخود به اهانتش نسبت به رئيس جمهور هيچ اشاره‌اي نكرد و درباره ادعايش در زمينه مداخله سپاه در انتخابات بار ديگر اين ادعا را اين گونه تكرار كرد: بنده در آن نطق اعلام کردم که سپاه پاسداران در انتخابات مجلس نهم از برخی از کاندیداها حمایت کرد و تمام قد وارد شد و به نظر من همین کار تخلف است. وي همچنين با ادعای این که بسیاری از فرمانده سپاهان نیز حرف من را قبول دارند، ادعاي ديگري را مطرح كرد كه بنده باخبرم که رهبر معظم انقلاب نیز از رفتاری که برخی از افراد در سپاه داشتند، راضی نبودند و البته تهديد هم كرد كه اگر برخی از فرماندهان سپاه این کار را ادامه دهند، نام آنها را اعلام می‌کنم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: